Santykių prevencijos sistema

Kartais žmogus ateina pas mus norėdamas atverti savo širdį, papasakoti apie kai kurias savo silpnybes ar prisipažinti apie savo klaidas, ir jei tą akimirką, kai žmogus mums visiškai atsivėrė, mes reaguojame grubiai ar šiurkščiai, tai yra pražūtinga santykių klaida.

Žmogus atėjo pas mus su pasitikėjimu ir viltimi, ir jei jis atėjo pripažinti savo silpnumo, privalu reaguoti švelniai. Tai yra didžioji klausytojo taisyklė, kurios jokiu būdu negalima pažeisti. Ir, žinoma, šioje situacijoje niekada negalima pažeisti konfidencialumo. Šios dvi klaidos iš esmės pakerta pasitikėjimą, o tai priveda prie santykių griovimo. Kitas labai svarbus dalykas – jei jaučiate, kad kas nors jus įžeidinėja, nesvarbu, ar tai pavaldinys, vadovas, ar kitas asmuo, turėtumėte imtis iniciatyvos, išsiaiškinkite šią situaciją.

Nelaukite, kol santykiai įsiplieks. Vos tik pajuntate, kad jūsų atžvilgiu žmogaus elgesyje kažkas negerai, pasistenkite, kol negatyvūs jausmai nepasiekė kritinės ribos, ramiai išsiaiškinti, ką tas žmogus su jumis daro ne taip. Dėl vidinės stiprybės ir drąsos stokos mes atidėliojame šiuos pokalbius, todėl kaupiasi apmaudas, pyktis ir situacija tampa kritinė. Anksčiau ar vėliau kils konfliktas, kurio pasekmės gali būti negrįžtamos. Bet kurio kultūringo žmogaus užduotis yra pastebėti, kaip aplinkiniai pradeda kaupti nepasitenkinimą, ir nedelsiant šią sutuaciją spręskite, pateikiant nuoširdžius klausimus ir atsakymus. Įsitikinkite, kad asmuo, su kuriuo kalbate, supranta, ką iš tikrųjų jaučiate. Tokiose situacijose klaidinga tiesiog ateiti ir pasakyti žmogui viską, ką apie jį galvojame. Jei išreiškiame savo požiūrį be kaltinimų, taip išsaugome žmogaus savigarbą. Tai reiškia, kad tiesiog paaiškiname asmeniui, kaip jo žodžiai ir veiksmai suvokiami, ir situacija išsprendžiama. Tokia yra santykių prevencijos sistema.

Šaltinis / Ruzov V.O. Kaip suburti svajonių komandą, (2018)