Tinkama kritika yra neatsiejama sveikos komandos dalis. Svarbu atskirti dvi kritikos rūšis -konstruktyvią nuo nekonstruktyvios.
- Pirmasis geros kritikos požymis – objektyvumas. Tai reiškia, kad kritikoje nėra galutinio „nuosprendžio” ir norima gauti grįžtamąjį ryšį iš kritikuojamo asmens. Sąžiningos kritikos tikslas – ne įrodyti savo teisybę, bet suprasti tikrąją padėtį ir stengtis padėti.
- Antrasis sąžiningos kritikos požymis – neutrali pozicija. Kritikos pyktis turėtų būti nukreiptas ne į asmenį, bet į jo elgesį.
- Trečioji savybė yra kritikos objekto priėmimas. Jei norime, kad mūsų kritika būtų konstruktyvi, pirmiausia turime susitapatinti su tuo žmogumi.
- Ketvirtasis požymis yra tas, kad kai žmogų motyvuoja meilė, prieš kritiškai vertindamas jis stengiasi įsitikinti, ar kita šalis yra tinkamai nusiteikusi ir pasirengusi jį išklausyti.
Tačiau pagrindinė mintis išlieka ta pati: kiek įmanoma reikėtų vengti kritikos, nes kritikuoti ir teisti kitus – skatina neigiamus mūsų prigimties aspektus. Todėl geriausia apsauga nuo, bet kokios kritikos yra sistemingas bendravimas su komanda ir bendras darbas.
Laura Butkevičienė
Šaltinis / Ruzov V.O. Kaip suburti svajonių komandą, (2018)